Final Fantasy XIII

Her diskuterer vi spill som har kommet og ikke minst spill som kommer

Moderator: MODERATORS

Re: Final Fantasy XIII

Innlegg RockyIII » Tir Mar 09, 2010 3:06 pm

Regner med at flere av dere har fått FF 13 idag. Dere får komme med noen førsteintrykk :)
[url='http://www.honage.net/ladder/#player:Yogule']Bilde[/url]
RockyIII
Oberst

Innlegg Mignola » Tir Mar 09, 2010 11:36 pm

Har vært og hentet min Limited Eedition-kopi av spillet og såvidt startet det :D
Foreløpig kan jeg bekrefte at de i hovedsak kjører de samme oppsettet i kampsystemet som de to foregående titlene, men jeg har ikke kommet så langt at jeg vet hvordan man utfører "string-combos" eller hvordan summon-monstrene fungerer denne gangen :oops:

Kan vel si at det er vannvittig mektig grafikk med tonneevis av detaljer(men legg merke til fingrene til den kvinnelige helten i starten=de er firkanta?) Jeg synes kanskje styringen av karakterene er noe vinglete, men det kan kanskje justeres, eller man venner seg til det!

Jeg irriterer meg også over deler av voice-overen, spesielt de yngre karakterene har en stemme som er så "søt" at jeg får brekningsfornemmelser :lol:

Historien er også rimelig tradisjonell så langt, men det er vi jo blitt vant til.

Synes også det blir litt vel mye "techno"/sci-fi-takter over det hele, men ikke nok til at det er direkte skjemmende for opplevelsen :P
Musikken er deilig svulstig, med stor varisjon allerede, fra techno-inspirert, til fullt symfoni-orkester, til svulmende heavy-aktige gitarsoloer :P

Håper bare jeg faktisk får tid til å leve meg inn i historien og alle sideoppdragene :o

Mig
Bilde
Brukerens avatar
Mignola
Kaptein

Innlegg The flame » Ons Mar 10, 2010 12:25 am

En ting jeg tenkte over ganske tidlig var det nye levelsystemet. Jeg fant ikke noe ut av det... tror dette er noe som kommer etterhvert som man spiller litt, fant ikke noe om det i starten ihvertfall. Hvis ikke er jeg bare veldig dårlig til å lete.. Jeg likte det vanlige RPG-levelsystemet som var før, men får krysse fingrene for at det nye systemet (som skal ligne på FFX) er bra. Var ihvertfall veldig fornøyd med det på FFX. Liker å selv kunne velge hvordan karakterene skal utvikle seg. :)
Synes også at styringa var veldig rotete, men er nok noe man vender seg til..
Grafikken er som vanlig veldig bra.. Jeg har ikke tenkt noe særlig over stemmene, synes de passer bra. Musikken liker jeg også :)
Men det var veldig gøy å spille litt FF igjen.
Alt i alt, så synes jeg det er artig frem til nå, men hadde større forhåpninger. Nå har jeg ikke spilt mye, men allikevel xD
Kommer nok til å spille det i en del timer de neste dagene :D
The flame
Sersjant

Innlegg Mignola » Ons Mar 10, 2010 2:50 am

Hvis dette stemmer, må jeg si at jeg gruer meg, for nettopp at man har valgfrhet til å ferdes hvor man vil, både i luften, på bakken og under vann, i "verdenskartet" og i byer er en av tingene som gjør FF-serien morsom. Å måtte følge en lineær historie, og bevege seg bokstavelig talt rett frem på kartet, høres ikke morsomt ut(i denne sammenhengen - i Heavy Rain var det helt greit) Og hvis historien ikke engasjerer så...

http://www.gamereactor.no/anmeldelser/1 ... a1afb7cdf0

Mig
Bilde
Brukerens avatar
Mignola
Kaptein

Innlegg Hawk » Ons Mar 10, 2010 8:04 am

Mignola skrev:Hvis dette stemmer, må jeg si at jeg gruer meg, for nettopp at man har valgfrhet til å ferdes hvor man vil, både i luften, på bakken og under vann, i "verdenskartet" og i byer er en av tingene som gjør FF-serien morsom.
Sånn som jeg har forstått det, så likner det på sånn som FFVII var bygd opp, der var det jo også veldig lineært i begynnelsen før man kom ut i "verden". Men jeg tror jeg skal vente med FFXIII faktisk, jeg venter til spilltørke og gode tilbud. Samme med GoWIII.
Bilde
PSN: Hawk___ (understrek, understrek, understrek)
Brukerens avatar
Hawk
Site Admin

Innlegg RockyIII » Ons Mar 10, 2010 9:23 am

Må si jeg er litt skeptisk selv, utifra forklaringene. Trur det blir å vente til det eventuelt kommer et under 200kr tilbud. :)
RockyIII
Oberst

Innlegg RockyIII » Tor Mar 18, 2010 6:02 pm

Hvordan går det med FF13 spillinga ? noen fler inntrykk ? ser det bare får lunkne anmeldelser overalt.. Men er jo selvsagt fortsatt fristet forde, tross alt FF..
RockyIII
Oberst

Innlegg blogz » Tor Mar 18, 2010 10:58 pm

Er veeeldig japansk. Grafikken er seff helt spinnvill. Men det er mye cutscnenes og kampsystemet er komplisert kan vi vel si. Men det er morro da når man først får det til
Bilde
Bilde
Brukerens avatar
blogz
Kaptein

Innlegg Mignola » Fre Mar 19, 2010 5:57 pm

Hovedproblemet så langt er faktisk at det er veldig lineært. Kampsystemet er vel strengt tatt både og? I hovedsak trykker man på x-knappen, men når man kommer noen timer ut i spillet blir kampene litt mer utfordrende og man må begynne å bytte ut skills på karakterene, slik at man kan sette opp defense-skills og ikke minst heale karakterer som er skadet.
Har lest at det ikke blir åpnere underveis, men det er jo litt rart at det allerede snakkes om FFXIII vs ???, som skal inneholde åpne landskap og luftskip mm.
Synes det mest irriterende er noe av voice-overn, spesiellt fra en av de kvinnelige figurene som er ekstremt infantil, men utover det liker jeg spillet så langt.
Jeg kan dog si såpass at jeg ikke nødvendigvis vil anbefale det sterkt, det er IKKE det beste FF-spillet i rekken.
Tror du må være langt over middels fan for å være helt overbevist.

Mig
Bilde
Brukerens avatar
Mignola
Kaptein

Forrige

Gå til SPILL

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest